ciągniki rolnicze            ładowarki                 prasy i owijarki         wozy paszowe      maszyny zielonkowe      ładowacze czołowe       siewniki punktowe         wozy asenizacyjne

OFERTA MASZYN

Sklep edanex

esklep

 

Ładowacz czołowy STOLL FZ

Email
Konstruktorom STOLL ponownie udało się w innowacyjnym, mocnym i wydajnym ładowaczu czołowym połączyć sprawdzoną technikę z całkowicie nowymi rozwiązaniami technicznymi...
__adowacz_czo__o_4fd868863653e.jpgŁadowacz czołowy STOLL FZ
Description

Solidnie i innowacyjnie i ładowacze czołowe STOLL są najlepiej przygotowane do ciężkiej, codziennej pracy.

Nowe ładowacze czołowe STOLL FZ dla ciągników o mocy od 70 do 300 KM łączą wszystkie cechy takie jak siła, stabilność, wydajność ładowania i nowoczesny wygląd z innowacyjną koncepcją ładowacza. Funkcjonalność i inteligentne rozwiązania techniczne wyróżniają ten niezwykły ładowacz czołowy, a dzięki wysokiej wydajności i komfortowej obsłudze przekonają się Państwo o tym w codziennej pracy.

 

Kinematyka Z

Kinematyka Z jest wiodącą i dominującą kinematyką nowych ładowaczy FZ firmy STOLL.

stoll_01sJest to innowacja, jakiej zapewne oczekiwali Państwo od nowych ładowaczy STOLL. Mechanicznie równolegle prowadzone ładowacze ? również z kinematyką Z ? istniały już wcześniej. STOLL jednak jako pierwszy producent zrealizował umiejscowienie drążka sterującego wewnątrz dźwigara wahacza. To genialne rozwiązanie poprawia nie tylko pole widzenia przy pracach z ładowaczem, ale także w pewnym stopniu upraszcza konstrukcję ładowacza czołowego. Koncepcja ta oferuje możliwości, które dotychczas można było realizować tylko przy hydraulicznym równoległym prowadzeniu ładowacza.

Dzięki specjalnej konstrukcji ? bez położonych na górze drążków sterujących ? uzyskuje się dobry i pełny widok na materiał ładunkowy i na drogę z przodu przed ładowaczem oraz z jego boku, co umożliwia bezpieczny i szybki załadunek. Kinematyka Z punktuje także wydajnością siły udźwigu. Osiągane wartości od razu dają się zauważyć. Będą Państwo z całą pewnością zachwyceni potężną mocą tego ładowacza.

Doskonała wydajność i zdolność przeładunkowa poprzez optymalne dopasowanie do traktora
Sposób budowy kinematyki Z z leżącym wewnątrz dźwigara drążkiem sterującym wywiera korzystny wpływ na idealne wypozycjonowanie ładowacza czołowego w stosunku do traktora. Brak drążka sterującego u góry umożliwia ulokowanie ładowacza czołowego tuż obok kabiny, a więc bliżej centralnego punktu ciężkości traktora. Mimo tej bliskości szyba przednia daje się w większości przypadków otworzyć, a obciążenie osi przedniej zostaje zredukowane. Ciągnik jest więc mniej przeciążony i eksploatowany, a za to wzrasta jego wysoka trwałość i długa żywotność.

stoll_02sSTOLL ma największe doświadczenie ze stalą drobnoziarnistą odnośnie ładowaczy czołowych

Wszystkie ładowacze czołowe z serii FZ wykonane są ze stali drobnoziarnistej najwyższej klasy jakości. Ma to swoje uzasadnienie: Stal drobnoziarnista daje wahaczowi ładowacza nadzwyczajną stabilność i wytrzymałość, jakiej można oczekiwać od ładowacza tej jakości.

Sposób budowy ?przeplatających? się wzajemnie ramion ładowacza gwarantuje najwyższą stabilność, zwłaszcza że obszar ten dodatkowo wzmacnia na ?nakładce? mocny element w kształcie kołnierza. Przekrój poprzeczny dźwigarów został także powiększony. W środku ładowacza szerokość wynosi 116 mm, w porównaniu do 80 mm w ładowaczach
serii ROBUST F.

stoll_03sU - nowy rodzaj profilu ramienia z przekładką pomiędzy nim
Blacha dźwigara zostaje wygięta z jednego kawałka i ustabilizowana poprzeczną blachą przesuniętą do wewnątrz. W pustej przestrzeni ulokowany jest leżący wewnątrz drążek sterujący ? w dolnej, otwartej części znajdują się, optycznie ukryte, przewody hydrauliczne.

 



 

Hydraulika

CZEGO NIE WIDAĆ, TO NIE PRZESZKADZA.

 

stoll_06sUkryte ułożenie przewodów hydraulicznych
Ciągnikowe maski silników są coraz szersze i przez to niewielki odstęp od wahaczy ładowacza staje się wręcz krytyczny. Także w tym wypadku STOLL oferuje szczególne rozwiązanie tego problemu. Genialnie proste, logiczne i ze wszelkich miar praktyczne okazało się ułożenie metalowych przewodów w bezpiecznym obszarze pod wahaczem ładowacza. STOLL uzyskał właśnie za to rozwiązanie duży plus, gdyż wszystkie przewody, a w szczególności ich połączenia śrubowe i zamocowania są mimo to osiągalne w każdej chwili, szybko i niewielkim wysiłkiem. Każdy rolnik i praktyk w technice rolnictwa zna wszak problematykę wycieków oleju, które to wycieki pojawiają się czasem także w starannie wykonanych złączach hydraulicznych.

Wielki plus za przyjazny serwis
Zdejmowana blacha osłony chroni przewody przed uszkodzeniami i jest przydatna także optycznie. Do ściągnięcia blachy maskującej potrzeba tylko kilka manewrów i już wszystkie przewody hydrauliczne są wtedy dobrze dostępne.

Gładkie strony wewnętrzne
Firmie STOLL udało się najlepsze z możliwych ulokowanie przewodów hydraulicznych poniżej dźwigarów wahacza. Strony wewnętrzne dźwigarów są gładkie, żaden materiał załadunkowy nie może się tam ?zaplątać?. Bezpiecznie ułożonym przewodom hydraulicznym nie grozi tu uszkodzenie ani oderwanie.

stoll_07sMożliwość parkowania
STOLL pomyślał dosłownie o wszystkim ? jeśli odstawią Państwo swój ładowacz, mogą Państwo wtedy bezpiecznie włożyć węże hydrauliczne, Hydro-Fix i wtyczkę elektryczną do przewidzianego dla tego zamocowania (uchwytu). Seria FZ oferuje Państwu sprytne rozwiązania dla każdego detalu.

Wiele zależy od hydrauliki
W nowych ładowaczach czołowych FZ prawie wszystko zostało na nowo ukształtowane, albo w różnych detalach ulepszone. Dotyczy to oczywiście także centralnej hydrauliki ładowacza czołowego.

stoll_08sRezultat jest przekonywujący
Centralny blok hydrauliczny razem z blokiem rozszerzonym został ściśle ulokowany za rurą poprzeczną. Nie utrudnia on bowiem tutaj widoczności na narzędzie robocze i ładunek. Cała hydraulika jest chroniona przed zabrudzeniami i uszkodzeniami stabilnym przykryciem. Działający dwukierunkowozawór ograniczający ciśnienie (DBV), który reaguje przy ciśnieniu 210 bar, zabezpiecza siłowniki narzędzia przed przeciążeniem przy ciężkich pracach ładunkowych.

Nie ma drgania ani kiwania
Dzięki systemowi tłumienia drgań Comfort-Drive (na życzenie jest on dołączany elektrycznie), uciążliwe kiwanie się traktora podczas jazdy transportowej z zamontowanym ładowaczem czołowym zostało niemal całkowicie wyeliminowane. Ładowacz czołowy jest amortyzowany poprzez niemal niezniszczalny zasobnik ciśnieniowy tłokowy, który wbudowany jest w rurę poprzeczną. STOLL porzuca więc niniejszym system z pęcherzem azotu, ponieważ jest on podatny na uszkodzenia przy obciążeniach szczytowych. Dzięki dużej objętości i niskim ciśnieniu sprężonym, system Comfort-Drive tłumi drgania także nawet przy mniejszych ciężarach. Poza tym zasobnik ciśnieniowy tłokowy można później doładować, wewłaściwym punkcie specjalistycznym, dodatkowo również do większych ciśnień. Trzeci obwód sterowania, do dołączania hydraulicznie uruchamianych narzędzi roboczych, jest już przygotowany do doposażenia w centralnym bloku hydraulicznym.

Podłączanie

Oryginalny system dołączania i system najazdowy firmy STOLL przekonuje już od ponad 25 lat.

 

 stoll_09sSzybkie dołączanie i odłączanie ładowacza czołowego zawsze było mocną stroną fi rmy STOLL. Już w wersji standardowej następuje hydrauliczne połączenie ciągnika i ładowacza przez cztery płaskie szybkozłącza wtykowe. Barwne oznakowanie poszczególnych przyłączy wyklucza pomyłki. Ułożenie ich jedno za drugim w szeregu poprawia widoczność naprzód.

Jedna wtyczka ? wszystkie połączenia
Większy komfort oferuje złącze hydrauliczne HYDRO-FIX. Jednym ruchem ręki można aktywować albo rozdzielić połączenie równocześnie czterech przyłączy. HYDRO-FIX dostępny jest także do szybkiego dołączania narzędzi roboczych do trzeciego, względnie czwartego obwodu sterowania. W ten sposób redukuje się czas przygotowania do pracy i przestojów. Przy doczepianiu i odczepianiu nie ma znaczących wycieków, zatem HYDRO-FIX jest również przyjazny dla środowiska. Gdy następuje częsta zmiana przyłączanych narzędzi, to podwójne przyłącze HYDRO-FIX dla narzędzi roboczych oszczędza czas i podwyższa komfort obsługi.

stoll_11sMocowanie ładowacza
Tysiąckrotnie sprawdzony niezawodny system najazdowy STOLL został przejęty również dla serii FZ/FS. Mocowanie ładowacza jest kompatybilne także ze starszymi ?rocznikami? z przyłączami hakowymi.

Wsporniki zabezpieczające
Nowe ładowacze czołowe FZ oferują wszystko, co sprawia, że ładowanie jest łatwiejsze i przyjemniejsze. Ładowacz stoi bezpiecznie na silnych i pewnych wspornikach zabezpieczających. Funkcja zaryglowania i odryglowania jest teraz bardziej inteligentnie rozwiązana i uskuteczniona w obsłudze bez nakładu siły. Rozłożone podczas użytkowania wsporniki, zasłaniają ulokowane w wahaczu przewody hydrauliczne.

Wskaźnik do ustawienia narzędzi
Wszystko, co ułatwia i polepsza ładowanie, zostało wprowadzone w czyn w nowych ładowaczach FZ. Również wskaźnik do ustawiania narzędzi został kompletnie przerobiony. Jest on teraz jeszcze łatwiejszy do regulacji i lepszy do zauważenia.

 

Wiele narzędzi

stoll_10sRama szybkiej wymiany Euro
Rama szybkiej wymiany jest sprawdzoną konstrukcją STOLL i tworzy stabilne oraz bezpieczne przyłącze wahacza i narzędzia. Automatyczne ryglowanie przyczepia narzędzie samoczynnie przy mocowaniu (zakładaniu). Jednym ruchem ręki zostają zwolnione obydwa sworznie ryglujące, aby móc odstawić narzędzie. Do dyspozycji jest ponadto ryglowanie z elektro-hydraulicznym komfortem obsługi, które zaoszczędzi Państwu wysiadania. Rama szybkiej wymiany narzędzi jest kompatybilna według ISO/FDIS 23206 ze wszystkimi narzędziami roboczymi EURO z wałem 40 mm i bolcami 20 mm.

Obsługa ramy szybkiej wymiany jest bezpieczna i prosta od zewnątrz ? nie ma potrzeby żadnego zginania się i wchodzenia pod wahacz.

 

Obsługa

STOLL ma pasującą dźwignię obsługową dla każdego ciągnika i dla wszystkich życzeń odnośnie obsługi

 stoll_12sstoll_13s.












 

stoll_04s

stoll_05s





    
    PROSTOTA TO OSZCZĘDNOŚĆ PIENIĘDZY.
Ciągniki napędzane są przez technologię przyjazną dla użytkownika.
Najbardziej pomocna technologia to technologia, której nawet nie zauważasz,
jak na przykład system Automatycznego Zarządzania Wydajnością APM.
Optymalizuje on wydajność, podczas gdy operator może skoncentrować się na
zadaniu. Wystarczy wsiąść do ciągnika i rozpocząć pracę.



DLA TYCH, KTÓRZY WYMAGAJĄ WIĘCEJ.
Zmieniają się cele, zmieniają się wymagania, zmienia się świat ? ale ilość godzin w ciągu
doby pozostaje niezmienna. I to właśnie dlatego proponujemy Ci Pumę. Wysoce wydajny
i wszechstronny ciągnik, który jest łatwy w obsłudze i zapewnia wszystko, czego
potrzebujesz, aby wykonać codzienne zadania.     
    
    

Dane techniczne


W nowych ciągnikach PUMA? chodzi przede wszystkim o jedno: wydajność. Ciągniki PUMA oferują taką moc, jaka jest Ci potrzebna w zakresie podstawowej uprawy roli, pielęgnacji, siewu i najróżniejszych prac transportowych. Niezależnie od tego, czy pracują wiosną lub jesienią w polu, czy są wykorzystywane do ciągnięcia przyczep. Ciągniki PUMA dzięki bardzo dobremu specyficznemu jednostkowemu obciążeniu mocy rozwijają swoją maksymalną moc przy minimalnym zużyciu paliwa.


Najbardziej pomocna technologia to technologia, której nawet nie zauważasz,
jak na przykład system Automatycznego Zarządzania Wydajnością APM.
Optymalizuje on wydajność, podczas gdy operator może skoncentrować się na
zadaniu. Wystarczy wsiąść do ciągnika i rozpocząć pracę.




Silnik



23% WIĘKSZA WYDAJNOŚĆ.
Ciągniki Puma CVX napędzane są przez najlepsze silniki z układem selektywnej
redukcji katalitycznej (SCR). System Zarządzania Mocą Silnika zapewnia moc
znamionową plus dodatkowo do 23%, co pozwala na łatwe wykonywanie ciężkich
prac z ciągnionym sprzętem na polu i podczas transportu drogowego, a także
podczas prac z wykorzystaniem podnośnika hydraulicznego o udźwigu do 10.460 kg.
Wyjątkowa wydajność, sezon po sezonie.


Technologia selektywnej redukcji katalitycznej Case IH (SCR -
Selective Catalytic Reduction) zwiększa moc, poprawia reakcję
silnika, zmniejsza zużycie paliwa i poprawia niezawodność silnika
przy jednoczesnym obniżeniu poziomu emisji spalin. Sprawia to,
że technologia SCR jest najlepszym rozwiązaniem dla silników
stosowanych w ciągnikach Puma CVX.





Ciągniki serii Puma CVX wyposażone są w wysokowydajne
silniki diesela z Common Rail i elektronicznym zapłonem o mocy
od 131 KM (96 kW) do 160 KM (118 kW). We wszystkich
silnikach zastosowano technologię selektywnej redukcji
katalitycznej (SCR), aby spełnić wymagania normy emisji
spalin Tier 4a, która zaczyna obowiązywać dla nowych
ciągników w 2011 roku.
? Wzrost mocy o dodatkowe 17 KM oznacza 10% większą
wydajność dostępną po prostu poprzez zmniejszenie
obrotów silnika do 1900/2000 obr/min.
? System Zarządzania Mocą Silnika dostarcza dodatkowo do
30 KM. Oznacza to 22% więcej mocy dostępnej podczas
jazdy ciągnikiem z prędkością powyżej 15 km/h oraz
podczas pracy z wykorzystaniem wałka WOM.
? Tryb stałych obrotów silnika pozwala na
zaprogramowanie 2 różnych wartości dla prędkości
obrotowej silnika do określonych zadań ? podczas pracy
z wykorzystaniem wałka WOM, przy pracy z narzędziem,
czy podczas stosowania podnośnika hydraulicznego
obroty silnika pozostają niezmienne bez względu na
obciążenie.
? Zakres stałej mocy oznacza taką samą wydajność zarówno
przy 1600 obr/min, jak i przy znamionowej prędkości
obrotowej. Daje to możliwość zrel